פיסול
מהעת הקלאסית לעת המודרנית והאינטגרציה האמנותית ביניהם
מקורות הפיסול המודרני
הפיסול הקלאסי מהווה מקור השראה רב משמעות לפסלים המודרניים. הפיסול המודרני מציין את בסיס התהוותו כפיסול מודרני מההשראה שביצירותיו של הפסל אוגוסט רודן. התנועה המודרניסטית לפיסול התבוננה ביצירותיו של רודן וזאת תוך הבחנה בעמדותיו אשר הפכו להיות חלק מהאפיונים של הפיסול המודרני. אוגוסט רודן נחשב ל"מקור הפיסול המודרני". מתוך יצירותיו נוצרה החוויה והחזון הפיסולי החדש ופורץ הדרך. פעמים רבות קיבל אוגוסט רודן ביקורות רבות על הקונפיגורציה הפיסולית הלא גמורה והלא מלוטשת של יצירותיו הרבות. אוגוסט רודן הכין את הבסיס ובכך את המעבר אל האינטגרציה האומנותית בכל הקלאסיציזם והמודרניזם שבפיסול. וודאי שמושאי השראת הפיסול של אוגוסט רודן נבע מההיבט הקלאסי אך פתיחותו, חדשנותו, עוז רוחו האמנותית ואומץ ליבו שימשו בעבורו בסיס לחוויית פיסול אינטגרטיבית רבת משמעות. רודן וחלק מבני דורו היו רבי תעוזה אומנותית ובכך יצרו התמרה אמנותית של הפיסול והחלו להעניק לפיסול הגדרה מחודשת. אוגוסט רודן (1840-1917) היה פסל צרפתי שעבד בפריז. בתחילת דרכו עסק בקישוט חזית של דירות ובניינים בהמשך שהה מספר שנים בבלגיה ואיטליה. ב 1877 החל כפסל עצמאי. כבר בתחילת דרכו היה רודן שונה בסגנון הפיסול שלו מאותם "חוקים נוקשים" של עולם הפיסול דאז. הוא היה בעצם, כבר אז, חלק מהגדרה המכונה "אוונגרד" (AVAN-GARDE) שפירושו "משמר קידמי" זה מונח המתאר זרמים מהפכניים באמנות. פירוש נוסף הינו "כוח החלוץ" המעיד על יצירתיות חדשנית. המאבק בממסד האמנותי היה קשה שכן הוא היה שמרני להחריד. אמן אוונגרדי הינו אדם נועז הבוחר באופן אישי ומהותי בביטוי אומנותי קיצוני תוך דחיקה של חלק מהביטויים האמנותיים הישנים. רודן היה אוונגרד ובכך ערער את כל מה שמקובל באומנות. הוא הפך להיות חדשני, קיצוני אך נאמן לאמנות. בכך רודן הפך להיות מקור הפיסול המודרני והציג יצירות בעלות אופי שונה אך מרתק ששינה את חזון אומנות הפיסול העולמי.